آیا نوشتن کتاب به کسب و کار شما کمک میکند؟
مقدمه
قابل توجه علاقهمندان به رشد کسب و کار…
نوشتن کتاب ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام تلاش برای یافتن راههایی برای افزایش درآمد به ذهنتان خطور میکند، اما قطعا گزینهای است که ارزش بررسی را دارد.
زمانی نویسنده شدن یک فرآیند طولانی بود که نیازمند یافتن ناشر، ویراستار، طراح جلد و بازاریابی بعدی بود، اما اکنون بسیاری از مدیران تجاری میتوانند این فرآیند را به طور کامل دور بزنند. انتشار شخصی به ویژه در حوزه دیجیتال آسانتر از همیشه است.
با محتوای مناسب و کمی مهارت بازاریابی، نوشتن کتابی که با مخاطبان هدف شما مرتبط باشد، باعث افزایش مشتریان شما و در نتیجه افزایش درآمد شما میشود.
چگونه نوشتن کتاب به رشد کسب و کار شما کمک میکند؟
۱. نوشتن کتاب اعتبار ایجاد میکند.
مشتریان میخواهند مدرکی ببینند که نشان دهد شما واقعاً در زمینه کاری خود متخصص هستید. نوشتن کتاب راهی مطمئن برای اثبات تخصص شما است.
قرار گرفتن اسم شما به عنوان نویسنده در زمینه کاری، به مشتریان اطمینان میدهد که شما میدانید درباره چه چیزی صحبت میکنید، حتی اگر خودشان کتاب را نخوانند.
۲. کتاب فرصتی برای ایجاد روابط عمومی است.
انتشار یک کتاب میتواند به عنوان یک فرصت ارزشمند روابط عمومی برای کسب و کار شما باشد.
رسانههای خبری همیشه به دنبال محتوای جدید و جالب هستند. رونمایی از کتاب یک نقطه مورد علاقه است.
شما میتوانید انتشار کتاب خود را بهعنوان یک داستان برای رسانههای خبری مطرح کنید تا مصاحبهها، بررسیها و سایر پوششها را ارائه کنند. کتاب شما به طور طبیعی منجر به ذکر شما (به عنوان نویسنده) و معرفی کسب و کارتان می شود.
حتی پوشش در سطح محلی نتایج ارزشمندی را به همراه خواهد داشت.
۳. کتاب شما مشوق ثبت نام در فهرست ایمیل را فراهم میکند.
بسیاری از کسبوکارها به فهرستهای ایمیلی وابسته هستند، آنها میخواهند از بازدیدکنندگان سایت ایمیل آدرس دریافت کنند، تا بعدا بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.
ارائه رایگان بخشی از کتاب در ازای دریافت ایمیل بازدید کنندگان، راهی عالی برای تشویق ثبت نام است.
با توضیح اینکه کتاب شما برایآنها مفید است، مشتریان به احتمال زیاد اطلاعات تماس خود را ارسال میکنند.
روری کاروترز یکی از پرطرفدارترین کارشناسان بازاریابی کتاب در جهان و نویسنده هفت کتاب پرفروش بین المللی است توضیح میدهد: افراد دوست دارند چیزی را به صورت رایگان دریافت کنند. شما هم با ارائه کتابتان افراد را تشویق میکنید که در لیست شما ثبت نام کنند.
۴. کتاب شما درآمدی زیادی را ایجاد میکند.
انتشار یک کتاب به راحتی میتواند یک درآمد جانبی برای شما ایجاد کند.
شما میتوانید به عنوان نویسندهای که تخصص دارد، مجموعه ای از وبینارهای پرسود را اجرا کنید.
یک کتاب همچنین میتواند بستر مناسبی برای ارائه فرصتهای سخنرانی یا دعوت از شما به عنوان مشاور کسبوکار فراهم کند.
زیرا شما از قبل اعتبار خود را با کتاب خود تثبیت کردهاید.
۵. تقاضا را برای شما افزایش میدهد.
وقتی کتاب مینویسید، اعتبار خود را در زمینه کاری خود افزایش میدهید.
با این امر تعداد افرادی که علاقهمند به تجارت با شما هستند افزایش مییابد.
نویسنده و کارآفرین تیم فریس مثال خوبی از این موضوع است. فریس با کتاب ۴ ساعته هفته کاری خود در سال ۲۰۰۷ که بر اساس تجربیات کارآفرینی بود، به شهرت رسید. فریس توانست از شهرت خود برای راه اندازی یک پادکست موفق استفاده کند که صدها میلیون بار دانلود شده است.
شما هم با چاپ و انتشار کتاب، میتوانید سود خود را تا حد زیادی افزایش دهید زیرا مشتریان بیشتری پیدا میکنید.
شما با استفاده از محصول کتاب نویسی در زمان تحقیق صرفه جویی میکنید و از نتایج متحول کننده کتاب تان در کسب و کار تان شگفت زده میشوید.
کتاب شما به طور خودکار برای شما بازاریابی دهان به دهان انجام میدهد و این به معنی تقویت اعتبار و بیشتر شدن مشتریان شما است.
شما با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قبل رشد میکنید.
با انتشار کتاب خود مشتریان بیشتری به دست آورید.
بسیاری از متخصصان کسب و کار با نوشتن و انتشار کتاب شهرت خود را افزایش دادهاند.
برای رشد کسب و کار شهرت شما همه چیز است. شما نه تنها میخواهید شهرت مثبت داشته باشید، بلکه میخواهید به عنوان یک متخصص دیده شوید.
سوال: اگر در کسب و کارتان تازه کار هستید و مشتریانی ندارید که شما را به دیگران معرفی کنند چگونه پیشرفت کنید؟
جواب این است، به مشتریان احتمالی یک کتاب خود را بدهید تا نام و تخصص شما جلوی چشمان آنها قرار بگیرد. و شانس خود را برای برنده شدن افزایش دهید.
این استراتژی برای وکلا، درمانگران، بازاریابان، مشاوران رسانه های اجتماعی، دلالان املاک، دندانپزشکان متخصص، آرایشگران و سایر متخصصانی که در زمینه های خدماتی کار میکنند، جواب میدهد.
حتی برای افرادی که محصولات خاصی را میفروشند، مانند غذا (کتاب آشپزی کوتاه) یا مبلمان (کتابی درباره نحوه طراحی خانه) کار میکند.
شما میتوانید به سادگی نسخههایی را در دفتر خود نگه دارید تا به مشتریانی که وارد دفتر شما می شوند هدیه دهید، بفروشید یا به سادگی نمایش دهید.
این روش کار میکند.
مشتریان بالقوه از کار کردن با شما به عنوان یک حرفهای، احساس راحتی بیشتری میکنند.
به طور خلاصه
۱. هنگام امتحان کردن خدمات شما، کتاب خود را به مشتریان جدید به صورت رایگان ارائه دهید.
۲. کتاب خود را در کتابخوانهای دیجیتالی مانند طاقچه، فیدیبو و کتابراه بفروشید و اعتبار خود را در توضیحات کتاب ذکر کنید تا مردم بتوانند در مورد خدمات شما با شما تماس بگیرند.
۳. یک کتاب رایگان برای مشتریان هدف بفرستید. زیرا این چیزی نیست که آنها احتمالا پاره کنند و در سطل زباله بیندازند.
۴. مشتریان خود را تشویق کنید تا کتاب را به خانواده، دوستان و سایر افرادی که به خدمات شما نیاز دارند منتقل کنند.
کتابها ویروسی پخش میشوند و این همان بازاریابی دهان به دهان است.
شما وقتی نویسنده کتاب شدید در بین ۱۰ ٪ برتر صنعت خود قرار میدهد
انتشار کتاب خود یک سرمایه گذاری بازاریابی یکباره است که نتایج بلندمدتی به شما می دهد.
پس اگر در زمینه خود تازه کار هستید، دانش خود را روی کاغذ بیاورید و از آن به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنید.
وقتی کتاب را تحویل ناشر دادید قوانین بازی را شما تعیین کنید.
آیا برای نوشتن کتاب عجله دارید به راحتی دوره ۲۸ روزه نوشتن کتاب پرفروش را همین الان تهیه کنید و در کمتر از یک ماه کتاب را به ناشر تحویل دهید.