هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروش خود را با روش‌های این سایت بهبود ببخشید.

فروش خود را با روش‌های این سایت بهبود ببخشید.

روند نوشتن کتاب چگونه است؟

روند نوشتن کتاب

مقدمه

شاید شما ندانید برای نوشتن کتاب باید از کجا شروع کنید، یا اینکه چگونه فصل‌بندی کنید یا بنویسید.

در این مرحله ممکن است زمان شما هدر برود. حتی هزینه‌هایی انجام دهید و بعدا به این نتیجه برسید که آن هزینه‌ها بیهوده بوده است.

منظور من از روند نوشتن کتاب این است که شما دارای یک نقشه راه باشید.

برای بسیاری از ما ایده نوشتن یک کتاب ممکن است واقعا کمی دلهره‌آور به نظر برسد. اما کار نوشتن با تقسیم کردن به مراحل ساده‌تر راحت‌تر می‌شود. چرا؟ زیرا کار سبک‌تر شده و مراحل زودتر جمع‌بندی می‌شود. و نهایتا وقتی در کنار هم گیرند کتاب شما را تشکیل می‌دهند.

خواه این مرحله نوشتن فهرست باشد. خواه نوشتن مطالب اصلی باشد. تکمیل هر یک از این مراحل شما را یک قدم به هدف نهایی نزدیک‌تر می‌کند.

این تقسیم کتاب به مراحل کوچک‌تر و دست یافتنی‌تر تقریبا در هر نوع نوشتاری مفید است.

در این حالت شما به جای روبه‌رو شدن با یک کتاب بزرگ و ۲۰۰ صفحه‌ای با مطالبی کوچک‌تر و آسان‌تر طرف هستید. آسان است این‌طور نیست؟

ما در این دوره ۲۸ روزه نوشتن کتاب پرفروش علاوه بر ارائه نقشه راه برای نوشتن کتاب تمامی موارد و فایل‌های لازم را ارائه کرده‌ایم تا این مسیر سریع‌تر پیموده شود. شما با تهیه این دوره در کمتر از ۴ هفته کتاب و جلد آماده را به ناشر تحویل می‌دهید.

به یاد داشته باشید در ابتدای کار شما باید ریل گذاری را صحیح انجام دهید تا مسیر را به راحتی طی کنید.

شما با این کار نقطه اوج کتاب را مشخص می‌کنید. شما یادداشت برداری‌ها را انجام می‌دهید. سپس یک ایده را مطرح می‌کنید. این زمانی هست که ریل گذاری اصولی انجام شده است.

وقتی روند شما اصولی باشد، علاوه بر این که کار  شما راحت‌تر است این نظم منطقی به خواننده هم منتقل می‌شود.

برای این که کتاب شما خاک نخورد نیاز به ۴ مرحله اصلی است. تا تمامی نکات و موارد مورد نیاز اجرا شود.

مسیر و راهنمای نوشتن کتاب

مراحل پیشرفت و نوشتن کتاب

مرحله اول: ایده خوبی برای کتاب خود داشته باشید.

اگر شما از قبل ایده خوبی در مورد کتاب خودتان دارید همین الان به مرحله دوم بروید.

اما اگر شما ایده‌ای نداشته باشید، کار سخت نیست. برای یافتن ایده خوب برای نوشتن کتاب، شما به خلاقیت خارق‌العاده‌ای هم نیاز ندارید.

کافی است از افراد جدیدی که به موضوع شما وارد می‌شوند بپرسید که با چه مشکلاتی در این زمینه روبه‌رو هستند. یا از خودتان بپرسید که:

افراد تازه کار با چه مشکلاتی در زمینه‌ای که شما علاقه دارید کتاب بنویسید روبه‌رو می‌شوند؟

قطعا مسائل آن‌ها می‌تواند منبع خوبی برای ایده‌یابی برای کتاب شما باشد.

ایزاک آسیموف نویسنده پرکار علمی می‌گوید: اغلب از خوانندگانی که برای سوالات خود تماس می‌گرفتند ایده‌های کتاب بعدیم را پایه‌گذاری می‌کردم.

مرحله دوم: ارزیابی ایده

در مرحله ارزیابی با چشم انتقادی ایده‌ها را بررسی کنید. زیرا هر ایده‌ای از نظر تجاری مناسب نیست و ممکن است برای خواننده جذابیتی نداشته باشند.

در این مرحله از خود بپرسید چرا خواننده باید کتاب شما را بخرد؟

کتاب شما باید اطلاعات ارائه کند. چرا؟ زیرا مردم برای اطلاعات کتاب می‌خوانند.

کتاب شما نه تنها با سایر کتاب‌ها در آن زمینه بلکه با فیلم‌های آپارات و مقالات گوگل هم رقابت خواهد کرد. پس باید نسبت به آن‌ها جامع‌تر و کامل‌تر باشد.

مرحله سوم: ایجاد طرح کلی از محتوای کتاب

وقتی در مورد ایده تصمیم گرفتید، یک طرح از فهرست مطالب ایجاد کنید.

هر چه می‌توانید سعی کنید فهرست دقیق و کامل باشد. این موضوع در متقاعد کردن ناشران هم برای چاپ کتاب شما تاثیر دارد.

همچنین به طور خلاصه بنویسید که کتاب شما در مورد چه چیزی است؟ موضوع آن چیست؟ و برای چه کسانی مفید و جالب است؟

ایجاد برگ برنده

اگر به این نکته هم اشاره کنید که چه چیزی کتاب شما را از کتاب‌های دیگر در این زمینه متمایز می‌کند برای کتاب خود برگ برنده ایجاد کره‌اید.

برای خودتان بازگو کنید که چه کسانی کتاب شما را می‌خرند و چه تعداد از این افراد وجود دارد؟ این افراد چرا به کتاب شما نیاز دارند؟ و چرا باید آن را بخوانند؟

این موارد چیزهایی هستند که ناشران به دنبال آن هستند.

شما با تهیه دوره ۲۸ روزه نوشتن کتاب پرفروش هیچ دغدغه‌ای از بابت روند و مراحل نخواهید داشت. زیرا علاوه بر آموزش‌ها هر فایلی که برای نوشتن کتاب لازم است برای شما آماده شده است.

اگر طرح‌بندی شما خوب باشد، کتاب شما خودش نوشته خواهد شد. ایجاد طرح کلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه‌ی دانشی را که در سر دارید را آزاد کنید.

به یاد داشته باشید که مثال‌ها و تجربیات و زندگی واقعی و همچنین داستان‌ها و ماجراهای شما در رابطه با موضوعی که کار می‌کنید یا مطالعه داشته‌اید به عنوان دانش شناخته می‌شود و برای دیگران جالب و مفید است.

شما در زمان ایجاد طرح کلی چیزی را حذف نمی‌کنید. فقط ایده‌ها را می‌نویسید. پس خودتان را محدود نکنید.

به احتمال خیلی زیاد طرح کلی شما بعد از ایجاد بی‌نظم خواهد بود. فهرست‌ها ممکن است بی ربط باشند. اما این شرایط مهم نیستند در این مرحله باید هم اینگونه باشند.

مرحله چهارم: نگاه به سایرین

کتاب‌هایی را که با کتاب شما با آن‌ها مقایسه می‌شود را فهرست کنید. قیمت آن‌ها را یادداشت کنید. هر یک از آن کتاب‌ها را توصیف کنید و نقاط ضعف و قدرت آنها را بنویسد.

سعی کنید در این مرحله بی‌طرف باشید. وقتی از رقیب تعریف کردید ناخود‌اگاه سعی خواهید کرد که از آن‌ها بهتر شوید.

تا اینجا دانستیم که:

ایده خوبی داشته باشیم و از کجا ایده بگیریم.

ایده‌ها را ارزیابی کنیم.

طرح کلی از کتاب ایجاد کردیم.

به سایر کتاب‌های آن موضوع نگاه کردیم.

مرحله پنجم: انتخاب ناشر و چاپ

این روزها بیشتر افراد از کتاب‌خوان‌های دیجیتالی کتاب می‌خوانند.

نشر کتاب امروزه با روش قدیمی آن فرق دارد. در روش قدیمی شما مجبور بودید یک ناشر پیدا کنید و او را متقاعد کنید تا کتاب شما چاپ شود و اگر بین نظرات ناشر با مطالبی که می‌خواستید شما به مخاطب ارائه کنید، فاصله وجود داشت قانع کردن ناشر بسیار سخت می‌شد.

اما امروزه به لطف نشر دیجیتالی می‌توان کتاب‌ها و مطالب کتاب را کاملا برای مخاطب مورد نظر ارائه داد.

هشدار نهایی: نوشتن بدون برنامه، روند نوشتن را مختل می‌کند.

این که شما بدون اطلاع از موقعیت ذهنی مخاطب بنویسید بدترین انتخاب است. روند ذهنی مخاطب در همه شرایط باید به شکل یکنواخت حفظ شود. شما نمی‌توانید آهنگ کلمات را تغییر دهید. برای مثال اگر در ابتدا لحن جدی دارید نمی‌توانید این لحن جدی را تغییر دهید.

وقتی لحن شما ثابت است، اولا مقدار زیادی در زمان و تلاش شما صرفه جویی می‌شود. دوما کارایی این روش اثبات شده است. و سوم این که این روش برای خواننده ساده و قابل پیگیری است.

شما می‌توانید رویا و آرزوی داشتن کتاب پر فروش خودتان را در قلب‌تان دفن کنید همان مسیری که تا به امروز داشته‌اید، یا اینکه می‌توانید جاده و مسیر جدید را انتخاب کنید تا به آرزوی خود برسید. و با تهیه دوره نوشتن کتاب پرفروش در ۲۸ روز در تدارک جشن امضای کتاب خود باشید.

دوره نوشتن کتاب پرفروش

دوره آموزش نوشتن کتاب پرفروش با جلدها

اگر می‌خواهید اتفاق متفاوتی در زندگی شما رقم بخورد، اگر می‌خواهید جهت زندگی خود را تغییر دهید، اگر می‌خواهید شبکه‌سازی کنید، به درآمد خود کمک کنید، شناخته شوید، پس باید کاری متفاوت انجام دهید. انتخاب جدیدی داشته باشید و نتایج جدید را مشاهده کنید.

پس همین الان روی دکمه زیر کلیک کنید، فرم سفارش را پر کنید و بلافاصله به کل دوره نوشتن کتاب پرفروش در ۲۸ روز دسترسی خواهید داشت.

قیمت اصلی ۹۹۹ هزار تومان بود.قیمت فعلی ۹۱۱ هزار تومان است.خرید

حمید مستغیث وب‌سایت

نظرات بسته شده است.